שיווק יצירתי שיתופי לאמנים
24 בנובמבר, 2009 מאת טלי נוי-מאיר - מאמנת
אמנים רבים , ציירים, פסלים, צלמים, בכל העולם מחפשים דרכי חשיפה, להגיע לקהל היעד, להציג ולמכור את האמנות שלהם בארצם ובעולם.
כמובן שהחוכמה בשיווק ופרסום היא להוציא כמה שפחות מאמץ / זמן / כסף ולהגיע לחשיפה הגדולה ביותר.
אמני דבון שבאנגליה, מצאו דרך חכמה שכזו.
ראשית, הם התאגדו והקימו אתר אינטרנט משותף. התאגדות אמנים מאפשרת ליצור חשיפה גדולה יותר בתקציב קטן מאד לכל אמן.
אבל זה לא מספיק. היום לאמנים רבים בכל העולם יש אתרי אינטרנט והם מתחרים גם מול אתרי ענק של אמנות, גלריות, מוזיאונים, מכירות פומביות ועוד. פרסום באינטרנט (בגוגל) במילים תחרותיות הוא דבר יקר, אז איך בכל זאת מגיעים לקהל רחב? איך מגיעים אמני דבון אפילו לתודעה של הישראלים?
כנראה שמספיקות קצת מקוריות ומודעות למה אוהבים אנשים.
הם הקימו באתר גלריית תמונות ב"פלאש" – עם אפקט של תנועת מים במעבר עכבר על התמונה. (לא סיפור יקר במיוחד).
כמה מיילים לרשימות התפוצה של האמנים (יתרון נוסף להתאגדות) ושרשרת ההפצה האנושית (החינמית) החלה לפעול.
לא מזמן קיבלתי מייל (שכבר תורגם לעברית) עם לינק לגלריית התמונות http://www.artistsindevon.com/water/water_1.htm , מתובל במילה "מדהים", לחצתי על הלינק ומצאתי את עצמי משחקת עם העכבר מעל התמונות וכמובן שולחת את המייל לכמה חברים וגם כותבת בבלוג שלי על היוזמה הנחמדה.
וכך בלי ששילמו לי שקל (או לירה שטרלינג), הפכתי להיות אשת שיווק של אמני דבון, ואיתי אלפי אנשים בכל העולם מן הסתם.
אז כשאתם מתכננים את שיווק ופרסום האמנות שלכם חישבו:
עם מי אוכל לשתף פעולה ולהתאגד ?
מה אנשים אוהבים וכיצד אוכל לגרום להם להיות השגרירים שלי, ללא השקעת מאמץ מתמשך מצדי ?
היו מקוריים (אם כולם יקימו עכשיו גלריות עם אפקט תנועת המים – לאנשים ימאס ולא השגתם כלום)
ותהנו.
בהצלחה
טלי נוי מאיר
אימון קריירה לאמנים ויוצרים
www.coach-art.co.il
הקו הדק בין עיצוב לאומנות הולך ומטשטש.
אשמח מאוד לקבל טיפים ובכלל לשמוע מה דעתך.
תודה,
אופיר שבתאי
העולם לא יכול להתקיים בלי אומנות.