רסיסים

יום שישי שטוף שמש, בית פליציה בלומנטל המקסים בתל אביב, יום עיון בנשיא מינגלינג שיזם איגוד התסריטאים.
שקט, גברים ונשים שהגיעו ליום העיון יושבים בלובי, או עומדים מחוץ לבנין, חלקם עם חברים ״שהביאו מהבית״ ושקועים בשיחה אינטימית איתם, חלקם לבד, שקועים ב"רגע אינטימי" עם הטלפון החכם שלהם.

מינגלינג היא מילה מאיימת לאנשים רבים, מדוע? ואיך הופכים את החוויה לנסבלת, אפקטיבית ואולי אפילו מהנה? זהו האתגר שלקחתי על עצמי לפצח ולהעביר ביום העיון ובמאמר הזה המסכם אותו.

מאחורי המילה ״מינגלינג״ (התערבבות? מדהים שאין מילה מיוחדת לכך בעברית) מסתתרים מספר פחדים וספקות גדולים שלנו, העיקריים הם:

  • הפחד ליזום קשר שיסתיים בדחייה או גרוע אפילו יותר – בהתעלמות
  • הפחד להיתפס כמישהו שדוחף את עצמו, ״פושר״, שחצן, דורך על אחרים, מטריד או מעיק
  • הפחד לקבל ״כן״ (פחד מהצלחה). על הפחד הזה לא ארחיב במאמר זה, אך חשוב מאד להכירו ולזהות אם הוא קיים בכם. אם יש לכם חשד שהוא פעיל אצלכם – אני ממליצה לקרוא מאמרים שכתבתי בנושא פחד מהצלחה כאן>>.
  • ספקות עמוקים לגבי עצמנו, איכות, רלוונטיות וחשיבות היצירה או העשייה שלנו. גם על ספקות אלה לא ארחיב במאמר זה, אך כמובן חשוב מאד לזהות אותם ולטפל בהם. אולי אצמיד אתכם ב,משפט אהוב עלי שאמרה הזמרת שריל קרואו בעניין זה: ״עליך להגיד לעצמך כל יום שאין אדם בעולם שנעשה משהו חשוב יותר ממה שאתה עושה עד שתאמין בכך״. (מתוך הספר on the record מאת גיא עוזרי)

הפחד הראשון – ליזום קשר ולקבל דחייה או התעלמות, מוכר לנו מכל תחומי החיים ולא רק כאשר אנו צריכים ״לשווק״ את עצמנו או לספר על העשייה שלנו, זהו פחד ראשוני מאד וטבעי ביותר. ובהמשך המאמר אתן כלי שעושה שינוי בתפיסה ולכן גם בחוויית יצירת הקשר.

הפחד השני נובע מהתניות חברתיות, מחינוך שקיבלנו ש״לא יפה להשוויץ״. על ההתניה הזו מדברת פגי קלאוס בספרה ״אומנות השיווק העצמי״ (בהוצאת אופוס). בתחילת הספר היא מספרת כיצד אביה הוכיח אותה כאשר היתה בת 9 , על כך שהגיבה בהתלהבות ובשאגות שמחה וסיפרה לכל מי שהיה מוכן להקשיב, על הצלחה יוצאת דופן שלה בתחרות טניס (ניצחון במשחק נגד ילד מבוגר ממנה שהיה כוכב נבחרת הטניס של החטיבה). היא מספרת כיצד הטמיעה עם השנים את המסר של אביה, שלא ראוי להתפאר בקול רם על הצלחותיה  (״אם תעשי עבודה טובה, אנשים כבר ישימו לב אליך״ אמר לה אביה) וכיצד התפכחה כאשר הגיעה להוליווד וגילתה כי חסרות לה המיומנויות החיוניות של ״רהב עצמי״ שגרמו לה להיות הססנית וחסרת ביטחון בראיונות עבודה ולחוות דחייה אחר דחייה, עד אשר החליטה להפוך ל״מלכת הרהב״ : ללמוד לדבר על עצמה מבלי להישמע יהירה ושחצנית.

רובנו חווינו בצורה ישירה או עקיפה את המסר הזה שלא יפה להתרברב, יש לנו גם דעות שגיבשנו על אנשים שעושים זאת בצורה שנראית לנו לא נעימה ואנו מפחדים להיות כמוהם.

ללא ספק מדובר בריקוד עדין ורגיש בין שיתוף בהצלחותינו, כישורינו ורעיונותינו, לבין הקשבה כנה לבני השיח שלנו וישנם גורמים משתנים רבים של זמן ומקום, אנשים שונים וסיטואציות שונות שמשפיעים על מה ראוי לומר וכיצד.

אם כך נתחיל מההתחלה. 

מהי בעצם המטרה שלנו במינגלינג?

 ישנם שני סוגי מטרות עיקריות במינגלינג:

  1. ליצור רצון להכיר אותנו, להיפגש איתנו שוב ולשמור איתנו על קשר כבני אדם
  2. ליצור סקרנות לגבי היצירה או העשייה שלנו ורצון לשמוע עליה עוד ולקיים קשר מקצועי.

לשם כך אנו זקוקים למיומנויות תקשורת בסיסיות.

חישבו – מהו הצעד הראשון ביצירת תקשורת במפגש עם אנשים?

כמובן, יצירת קשר עין. אך מדוע זה מביך כל כך ומדוע נראה לנו שזה לא עובד? הסוד טמון במחשבה או באנרגיה שאנו משדרים בעת יצירת קשר העין.

בעת יצירת קשר עין שימו לב מה משדר קשר העין שלכם – האם הוא משדר ״בבקשה תראה אותי״ (באנרגיה של תחינה)?
במקום זאת נסו לשדר : ״אני רואה אותך״ ״אני מוקיר אותך״ / ״אני מעריך אותך״ (מעריך ולא מעריץ שהיא שוב צורה של נזקקות והקטנת עצמנו לעומת האחר)

ביום העיון תרגלו את שני סוגי אנרגיות מאחורי המבט ויכולנו לחוש את ההבדל (זה יכול להיות אפקטיבי מאד גם לסינגלים המחפשים קשר זוגי, כך ציינה בפניי אחת המשתתפות). זוכרים שהבטחתי לכם כלי להתגברות על פחד מדחייה? הנה קיבלתם אותו. כי אם פנייתכם לאדם מביע הוקרה והערכה אליו ולא נזקקות למשהו ממנו, כבר סכנת הדחייה פוחתת ואפילו נעלמת. כי איזה אדם, בעל סמכות וכוח גדולים ככל שיהיה ידחה הערכה והוקרה?

לאחר יצירת קשר עין,  אם זה לא כבר קרה באופן טבעי , תרגלו הוספת חיוך. אם הצלחתם לעשות שתי פעולות אלה (קשר עין מוקיר וחיוך) – אתם 50% שם.

עכשיו מגיע תור המילים – מה להגיד ואיך (ומה ואיך לא)

ראשית, כדי לדעת מה להגיד אנו צריכים לדעת מה המטרה שאנו רוצים לקדם.

שאלו את עצמכם : מה יהיה הישג רלוונטי לשלב בו אתם נמצאים עכשיו. או במילים אחרות ״מה אני רוצה מבן השיח שלי?״

 

זיכרו, שני סוגי מטרות עיקריות יהיו רלוונטיים :

  1. ליצור רצון להכיר אותנו, להיפגש איתנו שוב ולשמור איתנו על קשר כבני אדם.
  2. ליצור סקרנות לגבי היצירה או העשייה שלנו, לשמוע עליה עוד וליצור קשר מקצועי.

אפשר להבין מכך כי מטרתכם תשתנה לעתים: תלוי מול מי אתם עומדים מיהו ומה תחום עיסוקו וסמכויותיו (על כך ארחיב בהמשך) ובאיזה שלב אתם נמצאים ביחס ליצירה שלכם: האם אתם בתהליכי יצירה או שיש לכם כבר יצירה המוכנה להפקה, ואולי אתם מחפשים עבודה כשכירים בתחום לרכישת ניסיון (וכו׳).

המטרה עוזרת לנו להעביר מסר ברור וממוקד, דבר חשוב מאד, כאשר יש לנו דקות ספורות להרשים אדם שפוגש עשרות אנשים ביום, הרוצים להרשים אותו.

זיכרו – כל המוסיף גורע / תפסת מרובה לא תפסת, כשאתם מעבירים מסר או מבקשים בקשה, חישבו מהו הדבר החשוב ביותר שתרצו שיזכרו לגביכם ונסחו אותו בצורה ברורה ופשוטה (חזרה על המסר העיקרי פעם נוספת לקראת סיום השיחה תסייע).

 חשוב להשתמש במה שעולה כאן ועכשיו ומתאים לסיטואציה. זה דורש מכם הקשבה ערה ועיניים פקוחות. בניתוח התסריט של מינגלינג גרוע שכתב אורטל ששון, זיהינו שהמקרין, שהוא גם תסריטאי, יכול היה לנצל את ההזדמנות להציע לאשה שאיתה שוחח (שהתברר אחר כך שהיא בימאית הסרט בפרמיירה) מלמלא את כוס השמפניה הריקה שלה. הצעה פשוטהכזו היתה יכולה ליצור כר לפיתוח שיחה אנושית ידידותית. גם התעניינות כנה בעייפות שהפגינה האשה (בלי להניח הנחות על מקורה, כפי שעשה המקרין) היתה יכולה ליצור שיחה משמעותית.

שימוש בהומור מאד עוזר במצבי מבוכה, שבירת קרח היא גם בשבילנו וגם בשביל בן השיח שלנו. בתסריט הפיטצינג של שירן שהרבני ראינו כיצד מצב מביך (זנב תחפושת של הזברה שלבשה התסריטאית נתקל בראשו של ראש קרן הקולנוע הישראלי) יכול להפוך להזדמנות לתקשורת קלילה, זרימה בהומור במקום מבוכה והתנצלות.

מקוריות היא משהו מרענן ומקל על אנשים להתחבר ולזכור אתכם. זה המקום להיות יצירתיים ולבטא את ייחודיות של מי שאתם. פנייה קצת אחרת, ניסוח קצת שונה וייחודי יבליטו אתכם ויסייעו לזכור אתכם.

טיימינג הוא עניין קריטי. חשוב מאד לברר כמה זמן יש ואם זה מתאים לשוחח עכשיו , בשאלה ישירה או ״בדיקת השטח״. לשים לב לעיניים ולשפת הגוף (נינוחות לעומת חוסר סבלנות, התארגנות לתזוזה כמו משחק עם מפתחות האוטו, משהו שמטריד כמו עיסוק בפלאפון, הימנעות מקשר עין ומחיוך). בזמן ההמתנה לתורנו להכנס לשיחה , להקשיב לשיח הנוכחי, לחוש את האווירה, הנושאים, תגובות, מצב הרוח, רמת העניין ולהתאים את עצמנו.

 

איך להציג את עצמי?

הצגה עצמית אפקטיבית בשניים שלושה משפטים היא משהו שחשוב לתכנן מראש ולהכין מספר גרסאות למצבים שונים, מטרות שונות ומול אנשים שונים.

אפרט כאן מודל שבניתי ויסייע לכם לבנות משפטי הצגה עצמית אפקטיביים.

ההצגה העצמית צריכה לכלול זמני הווה, עבר ועתיד (עדיף בסדר הזה).
מה עשיתם בעבר בונה את האמון במקצועיות ובניסיון שלכם,  אך מעבר להכל מה שמעניין הוא לאן אתם הולכים, החזון שלכם ולמה אתם מחויבים. זה נכון גם אם אתם בתחילת דרככם וגם אם יש קריירה ארוכה מאחוריכם.

עכשיו עליכם למלא את הזמנים הללו בחומרי הגלם המעניינים אנשים והמפורטים להלן :

חומרי הגלם להצגה עצמית

  • שם, כינוי – אנשים מתעניינים מאד בשמות ומקורם, מאחורי שמות בדרך כלל יש סיפור ופעמים היכרות עם השם מעוררת חיבה לא מודעת לאדם (גם לבת שלי קוראים טלי). חישבו על כל דבר שיכול לגרום לזכור את השם. לדוגמא: שמי טלי , וזה לא קיצור או כינוי חיבה של שום דבר (לא טל, לא אביטל) כך כתוב בתעודת הזהות. או … שמי טלי נוי-מאיר, בתעודת הזהות זה אפילו יותר ארוך :). סיכוי טוב שגם אם לא יזכרו בדיוק, כאשר אשלח אימייל עם שמי הארוך, המקבל יעשה חיבור בין השם המופיע במייל ובין הפנים שלי והשיחה אודות השם.
  • איך אני מגדיר את עצמי – עיסוק, מקצוע. יש הקוראים לעצמם תסריטאים, יש הקוראים לעצמם כותבים, יש הקוראים לעצמם יוצרי קולנוע. אפשר להיות יצירתיים ולהמציא שם חדש למקצוע שלכם. למשל: מספר סיפורים לקולנוע (תגנבו ממני חופשי).
  • מאיפה אני . (איפה אני גר עכשיו , איפה גדלתי, איפה למדתי, איפה עשיתי צבא). אנשים מתחברים למשהו מוכר. אם אתם מראש פינה והם גדלו שם , או סבתא שלהם גרה שם, או אפילו נהנו מאד בצימר ששכרו שם בקיץ – יש נושא לשיחה. ייתכן שיזכרו אתכם יותר. אפשר להתייחס למיתוס שיש על היישוב שבאתם ממנו, או להשתמש בהומור. עדיף להשתמש במקום כשהוא משרת את המטרה שלכם או ידוע לכם כי גם בן השיח שלכם קשור למקום זה בדרך כלשהי. למשל – אני נולדתי באוסטרליה, זה רלוונטי בעיקר כשאני מדברת על המוסיקה שלי ומדוע אני כותבת באנגלית . את לימודי התיכון שלי עשיתי בחצור הגלילית, זה ישמש אותי בהקשרים חברתיים כמו אינטגרציה תרבותית, יוצרים בפריפריה, עיירות פיתוח וכמובן מול אנשים שיש להם קשר לצפון. אחד המורים שלי בלימודי בבית הספר למוסיקה רימון (ואיש משמעותי בתעשיית המוסיקה ) פיתח כלפיי חיבה מיוחדת לאחר שהתברר שאני מהצפון (וגם הוא) ואף התברר כי אימי שכנה של חבר טוב מאד שלו . חיבה זו ייצרה הזדמנות: הוא הזמין אותי לערב שירה אצל החבר (לא ניצלתי את ההזדמנות וזה כמובן שייך לעולם הפחדים).
  • משהו אחד שחשוב לי שיזכרו (תפשת מרובה לא תפשת)
  • ערכים שלי, האני מאמין שלי, החזון שלי ( מה אני רוצה לחדש, ומה אני מוכן לעשות בשביל זה)
  • האמונה שלי בחשיבות של מה שאני עושה
  • משהו חשוב שלמדתי
  • משהו שאני מתכוון/ת ללמוד (אנשים מעריכים התפתחות, סקרנות למידה מתמדת)
  • מישהו שאנחנו מכירים: מורה, עמית, שותף, חבר, קרוב משפחה. כמון ששמות של אנשים מוכרים עושים רושם. לפעמים באופן לא צפוי מתגלה היכרות משותפת שלא היתה מובנת מאליה ובהחלט יכולה לסייע להתקרבות ועניין בכם.
  • תכונות אופי ייחודיות
  • עוצמות ומגבלות (ואיך אני מתגבר/ת עליהן)
  • הישגים ותוצאות (זיכרו – לא לפחד ״להשוויץ״)
  • להפוך חסרון או מגבלה ליתרון.

 

את חומרי הגלם שבחרתם עבור כל זמן חשוב לנסח ולסגנן בעזרת העקרונות הבאים:

  • @לתבל בהומור!
  • לשלב מילים המביעות רגש, מטאפורות. לדוגמא: כתיבה זורמת בעורקיי.
  • יצירת בידול (במה אני שונה או מיוחד ביחס לאחרים)
  • יצירת עניין
  • לספר סיפור
  • להיות מקוריים
  • עובדות או הישגים מוכחים

חשוב להכין מלאי של משפטים, סיפורים ולגוון (לא להיות כמו זה שמספר תמיד אותה בדיחה בכל מפגש משפחתי)

דוגמא להצגה עצמית -
בעת הקריאה זהו שימוש בזמני הווה עבר עתיד ובעקרונות שפורטו.

טלי נוי-מאיר (בתעודת הזהות השם אפילו יותר ארוך), מזה כעשר שנים מאמנת קריירה ועסקים לאמנים יוצרים ומעצבים. יוצרת בתחום המוסיקה, בוגרת רימון (דיסק שלי נמכר באייטיונז [הישג מוכח]) האהבה הגדולה שלי [רגש] היא ליווי אמנים יוצרים בצמתים בקריירה: יצירה, שיווק, ניהול עסקי, ניהול עצמי ושיפור יחסי אנוש ובניית קשרים. אני עובדת עם אמנים ויוצרים מכל תחומי האמנות (מוסיקה, אמנות פלסטית, ספרות, קולנוע וטלוויזיה). למעשה הלקוחה היוצרת הראשונה שלי היתה תסריטאית [התאמה ליום עיון לתסריטאים]. לאחרונה למדתי הנחיית קבוצות בחברה רב תרבותית ואני מתכננת להוסיף לעבודתי הפרטנית הקמת קבוצות ליווי ואימון לאמנים ויוצרים.

 כאן תוכלו להוריד דף תרגול – הצגה עצמית במשפט אחד או שניים 2

הכנה מוקדמת למפגש מינגלינג

הכר את בן השיח שלך – לעשות ״שיעורי בית״

איסוף מידע מוקדם על אנשי מפתח בתעשייה, אליהם אתם רוצים לפנות, או אשר יש סיכוי שתפגשו באירוע מינגלינג הינו כלי חשוב , שיכול לאפשר לכם לפתח שיח רלוונטי עם אותם בעלי תפקידים, לדעת כיצד לעורר את העניין שלהם, כיצד להמנע מנקודות רגישות, באיזה נושאים רלוונטי לפנות אליהם וכיצד.

Must – מידע שאתם חייבים לדעת אודות אנשי מפתח בתעשייה

  • שם (כולל הגייה נכונה ואיות נכון בעברית ובאנגלית)
  • מראה פיזי (כדי שתוכלו לזהות אותם ברחוב או בבית קפה)
  • הגדרת העיסוק / תפקיד
  • המכירות עם הארגון שבו עובד/ת
  • רזומה: עשייה עיקרית, פרוייקטים והצלחות בולטות
  • באיזה נושאים רלוונטי לפנות אליו/יה (ובאיזה ממש לא), בידקו באיזה אופן יש חיבור בין המטרות שלכם ובין הנושאים עליהם הם אמונים.
  • העדפות שלהם לסגנון, תוכן וכו׳ (מתוקף התפקיד והעדפות אישיות)
  • אני מאמין מקצועי, חזון
  • מידע עדכני רלוונטי: החלטות והצהרות משמעותיות, שינויים בארגון, בתפקיד, במצב אישי.

 

רצוי – מידע שכדאי לדעת

  • ערכים, דעות פוליטיות, נושאים יקרים לליבו – מטרות שתומך/ת בהן או פעיל למענן
  • תכונות אופי. לדוגמא: לוקחי סיכון או הולכים על בטוח, קשוחים או רכים, רציניים או משועשעים (אפשר ללמוד הרבה מראיונות וידאו וזה גם יכול לסייע בהכנה נפשית לשיחה עתידית)
  • בני הטיפוחים שלהם
  • אנשים בתחום שהם לא מעריכים במיוחד או בסכסוך / תחרות איתם
  • מעגלי חברים / מכרים / עמיתים ושותפים לעשייה / סוכן
  • נושאים רגישים (שעושים לו/לה ״אלרגיה״)
  • מילים ומושגים שאוהבים להשתמש בהם
  • תחביבים
  • גיל, יום הולדת, מזל
  • איפה גר
  • מצב משפחתי, נטייה מינית מוצהרת

מצאו מידע שתוכלו למנף, להשתמש בו בדרך מקורית כדי (זוכרים את שתי המטרות במינגלינג ?):

  •             ליצור סקרנות ורצון לקשר אתכם
  •             ליצור סקרנות לגבי התסריט / היצירה שלכם

 

שימו לב

  • האם אתם מוצאים נקודות דמיון או התנגשות בערכים? תשאפו במפגש לשוחח על נקודות הדמיון ולהימנע מהנקודות בהם ישנה התנגשות.
  • האם עולה בכם שיפוט או אי נוחות כלפי האדם אודותיו חקרתם? נסו להסתכל מזוויות חדשות ולוותר על השיפוט.
  • האם עולה חיבה והערכה כלפיו/ה?

 

ביום העיון תרגלנו בקבוצות מציאת מידע על אנשי מפתח בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, וניסינו לחפש טקטיקות מקוריות ליצירת שיחה.

בימינו קיים מידע רב באינטרנט ואפשר כמובן גם לשאול עמיתים או מורים שמכירים את הנפשות הפועלות. צפייה בסטוני וידאו של ראיונות עם אנשי מפתח יכול לא רק לתת מידע , אלא גם להפיג חרדה ולתת לנו תחושה שאנו קצת מכירים כבר את האדם העומד מולנו עכשיו עם כוס שמפניה, ושאפשר לתקשר איתו או איתה קצת יותר בגובה העיניים, כמי שבאים לעבוד יחד איתו ולא כאדם שעושה לנו טובה.
חשוב מאד לשים לב לתאריך פרסום המידע ולזהות מהם דברים שאולי השתנו אם עבר זמן רב.

כאן תוכלו להוריד דף עבודה הכנה למינגלינג

תוכלו לתרגל בעצמכם מציאת מידע על האנשים הבאים:

 

איש מפתח ותפקיד קישורים לדוגמא
מירית טובי – מנהלת דרמה בהוט

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-1236188,00.html

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000716322

יונה ויזנטל – מנהל הערוץ הראשון החדש ועד לא מזמן סמנכ״ל תוכן ביס http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000963774
רן תלם – סמנכ״ל תוכן קשת

 

 

 

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000952359

http://www.mouse.co.il/CM.television_articles_item,1125,209,70223,.aspx

http://simania.co.il/authorDetails.php?itemId=29209

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000952359

ארז בן הרוש – סמנכ״ל תוכן קשת http://flix.tapuz.co.il/v/watch-3662650-.html
אבי ארמוזה – מנכ״ל ארמוזה פורמטס http://www.themarker.com/advertising/1.1987923
כתרי שחורי – מנכ״ל קרן הקולנוע הישראלית

 

 

http://youtu.be/GpIFKGer54M

http://www.habama.co.il/Pages/Description.aspx?ArticleId=13699&Subj=4&Area=1

עקרונות נוספים לתקשורת אפקטיבית

גישה נכונה ואפקטיבית

  1. לראות את האחר – מי נמצא מולי, מה חשוב לו -אם יש זמן נחקור מראש ואם לא – ננסה לדוג דרך הקשבה או פשוט נשאל
  2. לא להניח הנחות על מחשבות של אנשים אחרים – לבוא נקיים, לברר, לשאול. הנחת הנחות מאד מגבילה את השיחה, חוסמת ובדרך כלל אנו טועים ולכן עלולים להתחיל את השיחה ב״רגל שמאל״
  3. ניקוי טינות, כעסים, דעות קדומות (מפיקים הם… הוא…), שיפוטים. גם אם לא תביעו את הדעות השליליות והטינות בקול רם, בני השיח שלכם יחושו את האנרגיה שלהם בין המילים ויחושו התנגדות לקשר אתכם.
  4. לא להניח שיודעים מי אני – תמיד להציג מהתחלה, אם כבר יודעים, אפשר לדלג.
  5. רק את האמת, אך לא את כל האמת. אין צורך להציג את המגבלות והחולשות שלכם, בטח לא בהיכרות ראשונית.
  6. גישה חיובית לגבי כל אדם.
  7. הביעו הערכה כנה. בשונה מחנופה הבאה מהשכל ומנסה לכוון לומר לאדם את מה שנדמה לנו שהוא רוצה לשמוע, הערכה באה מהלב שלנו.
  8. להתחבר לצורך ולתחומי העניין של האחר, להראות לו כיצד אתם יכולים לעזור לו במה שחשוב לו.
  9. להתעניין באמת באחר , להקשיב, לעודד אותו לדבר על עצמו ועל מה שחשוב לו. בספרו של דייל קרנגי לרכוש ידידיך והשפעה מספר קרנגי כיצד קיבל מחמאה על היותו ״איש שיחה מרתק״, כאשר כל מה שעשה בפועל היה להקשיב ולהתעניין ולמעשה לא הוציא שום מילה מעבר לשאלות מתעניינות.
  10. לזכור שיחסים בונים לטווח ארוך. לפעמים זה מרגיש כמו התאהבות ממבט ראשון ולפעמים זו הכרה והתאהבות הדרגתית. אפשר להפוך גם יחסים שמתחילים כצוננים או אפילו אדישים ליחסי עבודה או אפילו יחסים חמים.
  11. כבדו את האדם, דעו את שמו והשתמשו בו. אנשים אוהבים מאד לשמוע את שמם.
  12. הכירו את עיסוקו של בן השיח שלכם, הטייטל שלו , הארגון שלו ומה מעסיק אותו ואת הארגון שלו כרגע ודברו על כך.
  13. טכניקת ״הרגל בדלת״: להתחיל מבקשה קטנה שקל לסכים לה ואחר כך הבקשה האמיתית.
  14. לא מפחד – מאהבה. לדמיין את בני השיח שלנו כחברים, או לפחות כאנשים בשר ודם כמונו.

Dont's

  • אל תיכנסו לויכוח
  • אל תתחילו שיחה במשהו שאתם לא מסכימים עליו (התחילו בכן)
  • אל תגידו לאדם שאינו צודק
  • אל תתמקדו במניעים הפחות יפים של בן השיח שלכם
  • אל תביעו ביקורת כלפי עמיתים, מתחרים או ״אויבים״ – זה מיד ייצר פחד שבהפניית הגב תדבר רע גם על בן השיח שלך.
  • לא להתנצל
  • לא לקחת דברים באופן אישי.

 

קצת על חיצוניות : לבוש / מראה.

ללא ספק אלמנטים מסויימים במראה חיצוני יכולים לעזור בעשיית רושם ראשוני להבליט אתכם ולגרום לא שים לזכור אתכם בתוך ים של אנשים. קרחת, כובע, זקן, שפם, עיצוב שיער מיוחד, עגיל או נזם, קעקוע, סגנון לבוש או פריט לבוש ייחודי, משקפיים מיוחדים או תכשיט מיוחד יכולים לגרום לסקרנות ולגרום לכם להתבלט. אבל ממש לא בכל מחיר. חשוב שזה יהיה אותנטי, משהו שמשקף את מי שאתם, משהו שאתם מרגישים איתו נוח והוא לא תחפושת אלא סימן היכר שהוא חלק ממי שאתם ביום-יום. אז אם תמיד התחשק לכם לעשות משהו עם המראה החיצוני – תעיזו. וכמובן אפשר גם לעשות רושם רע בלבוש או מראה מוזנח או לא מכבד ויש להימנע מכך.

 

וקצת לפני סיום:

בתרגול מינגלינג בהפסקת הקוקטייל של יום העיון התרגשתי לראות את ההבדל בהתרחשות בלובי לעומת הבוקר. הפעם הלובי של בית פליציה בלומנטל רחש חיים, שיחות ערות, קבוצות אנשים ש״התמנגלו״ ונראה היה כי הם נהנים, חיוכים רבים על הפנים. בסיכום העידו אנשים כי אם בהתכנסות הבוקר לא הכירו אף אדם חדש , בקוקטייל הכירו לפחות שני אנשים חדשים.

 

איך להתאמן לקראת מינגלינג?

  1. השתמשו בכלים שהצגתי להצגה עצמית ולתחקיר אודות אנשים שאתם עומדים לפגוש.
  2. תרגלו הצגה עצמית בכל הזדמנות. בקשו מחברים משוב – מה הבינו, מה היו זוכרים, מה היה טוב, מה היה מיותר
  3. תרגלו הקשבה ופיתוח שיחה מתוך ההקשבה. בקשו משוב – האם הייתם מקשיבים טובים, איפה פיספסתם, איך הרגיש בן השיח שלכם.
  4. תרגלו השגת מידע ובניית תשתית לרשת הקשרים שלכם: השיגו מספרי טלפון, מייל, שמות, עצות וטיפים

 

היו סבלניים עם עצמכם, מספיק שהתקדמתם בדבר אחד חדש בכל הזדמנות זה מצוין.

באהבה

טלי,

כתבה: טלי נוי-מאיר, אימון עסקי, אימון לאמנים יוצרים ומעצבים.
© כל הזכויות שמורות.

 

ספרים מומלצים להעמקה בנושא שיווק עצמי ובניית קשרים

  • אומנות השיווק העצמי – פגי קלאוס
  • כיצד לרכוש ידידים והשפעה – דייל קרנגי
  • קשרים קשרים – הארווי מאקיי

ספרים בנושא שיפור יחסים בינאישיים:

  • בחזרה לאהבה – מריאן וויליאמסון
  • ארבע ההסכמות – דון מיגל רואיס
  • 7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד – סטיבן קובי

 

טרקבק | רסס תגובות

לכתוב תגובה